Malaga

1 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

1 t/m 4 november 2018.

Dag 1.

Vandaag vertrokken Michelle en ik om 7:15 in de ochtend. We zouden namelijk de bus van 7:30 moeten pakken naar Malaga. De bus kwam precies op tijd. Zo reden we richting Malaga. Onderweg moesten we nog een aantal keer stoppen, maar na 4 uur waren we eindelijk aangekomen. Ik pakte mijn navigatie en liepen we zo naar ons appartement. De huisbaas was een erg vriendelijke man, maar wel een beetje groot en breed. Verder zag het appartement er netjes uit voor die prijs. De badkamer was schoon en netjes. We kregen de sleutel en liepen naar het centrum. Het centrum was erg gezellig. Veel winkel straatje, veem restaurantje en veel gezelligheid. Toen liepen we naar de haven. Daar zaten ergens mijn ooms Patrick en Eric te eten. Daar gingen we gezellig bij zitten. Na een tijdje gingen we verder. We gingen met ze alle nog ergens een ijsje eten en wat drinken. Dag was erg leuk. Daarna gingen ik en Michelle terug naar ons appartement om uit te rusten. Rons 20 uur liepen we terug om ergens wat te gaan eten. Ook dat was erg lekker en gezellig bij de warmte kachel. Daarna gingen we terug naar huis en hadden we ons eerste dagje gehad.

Dag 2

Vandaag stond rond 10 uur op. We wilde graag uit gaan slapen. Rond 11 liepen we richting het centrum. We gingen ontbijten schuin tegenover de Alcazaba. Midden op het plein. We aten pancakes en dronken een lekker milkshake. Daarna liepen we naar de markt. Daar hadden ze fruit, groente, vis en vlees. Dat was erg leuk. Daarna liepen we door naar de kathedraal. De kathedraal was van binnen erg mooi. Ik vond hem zelfs mooier dan de Kathedraal in Sevilla. Daarna liepen we door naar de Alcazaba. Ook die gingen we bezoeken. Dat was ook echt prachting. De Alcazaba is een groot fort van vroeger, met prachtige gebouwen, tuinen, muren en een prachtig uitzicht over de stad.  Vanuit de Alcazaba zagen we de stierenarena liggen en besloten om daar ook even te gaan kijken. Helaas was alles dicht, dus we gingen maar naar de haven om daar te lunchen. We gingen bij een Mexicaans tentje zitten en pakte allebei een wrap met kip. En oh wat was die lekker. Ik heb nog nooit zo’n lekkere wrap gegeten. Na het eten liepen we richting de winkels en gingen we daar shoppen. Uiteindelijk hadden we het gezien en liepen we terug naar onze kamer. Rond 20 uur gingen we richting Patrick en Eric om met hun wat te gaan eten. Maar als eerste gingen we op een leuk dakterras was drinken. We hadden allemaal een cocktailtje en het was erg gezellig. Daarna gingen we ergens lekker tapas eten. De tapas was ook erg lekker. Na het eten gingen we op het plein nog een drankje doen en daarna naar bed.

Dag 3

Vandaag stonden we ook weer relaxt op. Rond half 12 gingen we ergens ontbijten. Daarna hadden we met Patrick en Eric afgesproken om samen naar de Botanische tuinen te gaan. Als eerste waren we opzoek naar de juiste bushalte, maar die konden we helemaal nergens vinden. Dus besloten we maar om met de taxi te gaan. De taxi bracht ons naar de tuinen. De tuin was erg groot en erg mooi. In de tuin stonden heel veel verschillende bomen, stuiken, planten en bloemen uit verschillende landen. Ook had de tuin fruit en schildpadden. In de tuin zelf gingen we ook lunchen. Michelle en ik hadden allebei een lekker groente soep met brood. Na de tuin pakte we de bus terug naar het centrum. Daar gingen we nog een drankje doen met Patrick en Eric. Daarna gingen Michelle en ik nog wat shoppen. Toen we alles hadden verzameld gingen we weer even terug naar onze kamer. Tegen half 8 liepen we langzaam richting de haven. Daar wilde we toch nog graag een keer die lekkere wrap gaan eten en ja hij was weer super lekker. Bij de haven zagen we in de verte een ander dakterras op een hotel. Dat zag er erg leuk uit, dus besloten we om eens een kijkje te gaan nemen. We kwamen in een best luxe hotel. Eigenlijk moesten we betalen om naar boven te gaan, helaas konden we alleen pinnen. Gelukkig vertrouwde de bewakers ons en lieten ze ons toch maar naar boven gaan. Eenmaal boven aangekomen op de 15e etage, kwamen in een chic restaurant met daarnaast het dakterras. Op het dakterras was zelfs een zwembad, bar en DJ tafel. Erg gaaf! We waren vooral aan het genieten van het prachtige uitzicht over de stad. Zo mooi, met al die lichten. Michelle en ik hadden allebei een cocktailtje gepakt en waren samen aan het genieten van dit super leuke weekend.

Dag 4

Vandaag begonnen we de dag met een goed ontbijt samen met Patrick en Eric. We hadden allebei weer die lekker pancakes gepakt, samen met een milkshake. Ook het ontbijten was erg gezellig. Na het ontbijt liepen we door het centrum. Toen we eenmaal het centrum uit waren namen we afscheid van Patrick en Eric en liepen ik en Michelle richting de bushalte. Om 13:30 stapte we de bus in en reden we weer terug naar Chiclana de la Frontera. Ons leuke weekendje was weer voorbij. Maar we hebben het echt super leuk en fijn gehad.