Sevilla

27 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Vrijdag 26 oktober gingen we naar Sevilla. Na stage hadden Michelle en ik al gelijk de eerst volgende bus gepakt richting Sevilla. Om 19 uur kwamen aan bij de bushalte in Sevilla. Daar zette ik mijn navigatie aan en liepen we richting het appartement wat we hadden geboekt. We liepen richting de achterbuurt/woonwijken van Sevilla. Daar kwamen we uiteindelijk uit bij een groot flat gebouw. Ik appte de verhuurder dat we er waren. Hij deed de deur op voor ons en we moesten drie etages omhoog. Eenmaal boven aangekomen stonden er 2 jonge gasten in dat huis. Een van hen was de verhuurder Jesús. Hij stelde zich netjes voor en liet gelijk onze kamer zien. Hij liep met ons naar een heel klein kamertje met een bed dat net iets groter is als een eenpersoonsbed. Dus we vroegen aan hem of we hier samen in moesten gaan slapen. Maar helaas was dat ook zo. Ik en Michelle zouden samen in dat kleine bedje moeten gaan slapen. Maar goed, we kregen een sleutel en zeiden dat we even ergens gingen eten. We liepen door de straat en kwamen uiteindelijk een Mac Donalds tegen, ja waarom niet. Dus daar gingen we eten. Naast de Mac Donalds zat een Iris pub. Daar gingen we even gezellig glaasje bier drinken. Daarna liepen we naar huis. Jesús zat met zijn vriend op de bank sterke drank te drinken, want ze gingen samen op stap. Ze hadden gevraagd of wij er ook bij kwamen zitten. Dus dat deden we en we raakte gezellig met hun in gesprek. Jesús kon helaas geen Engels, maar zijn vriend wel. Dus die deed alles voor ons vertalen. Even later kwamen er nog meer vrienden van hun. Die vrienden hadden zich ook netjes aan ons voorgesteld en begonnen ook een gesprek met ons te voeren. Dat was best gezellig. Tegen een uur of 12 hadden ik en Michelle het wel gehad dus gingen we maar naar bed.  Alcazar

De volgende ochtend stonden we alweer om 8 uur op. We hadden ons snel aangekleed en liepen naar het centrum van Sevilla. Daar spraken we een Engels man aan, want we wisten niet precies waar de ingang van het paleis was. Hij wees ons heel duidelijk de weg. Eenmaal bij het paleis aangekomen, moesten we bijna een uur in de rij gaan staan. Het is daar namelijk altijd heel erg druk. Maar het was zeker de moeite waard. Het paleis had een Marokkaanse stijl, met ontzettend mooie tuinen, kamers, muren, dieren, enz. Echt heel gaaf!! In het paleis hebben we ook ontbeten, want dat hadden we nog niet gedaan. Michelle en ik hadden allebei een broodje gekocht, maar daardoor werden we de hele tijd lastig gevallen door eenden en pauwen. Die ons brood wel wilde hebben, hahaha. We hebben ongeveer twee uur lang rondgehangen in het paleis, maar het was dan ook heel gaaf! Toen we uit het paleis waren gingen we een rondje lopen door de stad zelf. We liepen langs de kathedraal af, langs de winkels, mooie gebouwen/ kerken en leuke mensen die een optreden of iets aan het maken waren. Zoals een vrouw die aan het dansen was met een prachtige jurk, of een man die met een loep en de zon kunst aan het maken was. Of een leuke gitarist die bij ons aan tafel kwam zingen en spelen. Maar ook iemand die prachtig kon schilderen en krijten. En een vrouw die poppen kon laten dansen. Dus veel leven. Toen we een rondje hadden gemaakt, besloten we om de kathedraal in te gaan. Die was heel hoog en mooi. Ook zijn we omhoog gelopen in de toren van de kathedraal en hadden we uitzicht over de hele stad. Dat was natuurlijk ook super gaaf! Daarna zijn we ergens gaan eten. We hadden in een leuke staat een gezellig restaurantje gezien. Daar had Michelle een hamburger en ik gamba’s en inktvis gegeten. Echt super lekker! Na het eten liepen we naar Plaza de España. Maar het was echt ontzettend druk, het leek er op alsof we met ze alle naar een festival gingen. Zo druk was het. Eenmaal op het plein aangekomen, werd ik helemaal verast. Ik had me van tevoren verdiept in het plein zelf. Maar in het echt leek het nog zo veel groter en mooier. Ik en Michelle gingen op het plein natuurlijk mooie foto’s maken. Toen zagen we ineens allemaal mensen in het midden van het plein verzamelen in een grote cirkel. Dus ik en Michelle gingen even kijken. We zagen dat er een optocht bezig was, om precies te zijn een star wars optocht. Hahaha. Super grappig, allemaal kinderen met zwaarder en vaders met Star wars shirts aan. Maar uiteindelijk hadden we het wel gezien en gingen we het park in. Het park zelf was ook heel leuk, mooie planten en beelden etc. Na het liepen we richting Torre del oro. Dat scheen een bekende toren te zijn. Maar ik vond het zelf niet echt spectaculair. Toen gingen we maar opzoek naar een restaurantje om te eten. We waren allebei moe en hadden weinig honger. Dus we hadden in een tentje een bord natchios chips gegeten. Daarna liepen we terug naar het appartement. Een van de jongens was thuis samen met zijn vriend. Hij vroeg aan ons of we iets van pasta wilde hebben, dat lustte ik wel. Dus ik ging bij die jongens op de bank zitten. De pasta was lekker en de rest van de avond was ook weer gezellig. Uiteindelijk kwamen er twee meiden van hun die met hun mee ergens gingen drinken en naderhand bij hun bleven slapen. Dus ik trok me uiteindelijk weer terug op mijn kamer. Michelle en ik wamen allebei zo moe dat we maar optijd gingen slapen.danseres

De volgende ochtend stonden we tegen een uur of 10 op. We gingen op ons gemak ons klaar maken. Tegen een uur of 11 liepen we richting het centrum. Daar gingen we in een heel lekker tentje opbijten. We aten allebei een wrap met kip. Daarna gingen we verder het centrum inlopen. De liepen door de winkel staten en kwamen ineens een groep mensen tegen die aan het staken waren. Dat was wel merkwaardig om te zien. Daarna liepen we verder. Helaas waren bijna alle winkels dicht, dus konden we ook niet zo veel. Toen we door een winkel straatje liepen, kwamen we langs een lekkere ijssalon. Ik at daar speciaal handgemaakt ijs en Michelle at een wafel. Echt lekker! Daarna liepen we door en gingen we nog wat winkeltje in die wel open waren. Ik had in een winkel een trui gekocht. Die super fijn zat. Ook heb ik nog leuke souvenirtjes gekocht. Uiteindelijk gingen we ergens eten. ik had een tomaten soep en Michelle at aardappelen met saus. Daarna liepen we richting een ander park. Maar dat was maar heel klein en niet zo speciaal. Dus liepen we nog een keer naar Plaza de España. Nu was het veel rustiger. Dus konden we ook meer zien en foto’s maken. Ook waren we in een van de torens gelopen en hadden we zicht over het hele plein. Dat was wel heel gaaf. Vervolgens liepen we richting de bushalte. Daar hadden we nog iets gedronken en om 17:30 zaten we in de bus terug naar Chiclana.

In de avond gingen we nog met alle andere studenten hier in Chiclana uit eten. Dat was ook zeer gezellig. Helaas vond ik het eten niet zo lekker. Maar dat verpeste de dag niet.  Ik heb in ieder geval weer een super weekend gehad. Veel gezien, veel gedaan, veel gelopen, veel ervaringen op gedaan etc. Helemaal top!!

1. M.A.J Hest:
    30 oktober 2018
    Wat een mooie stad en fijn dat de laatste weekende zo fijn zijn geweest. Nu het weekend nog met Ome Patrick en Ome Erik en dan is het niet zo lang meer en dan ben je weer thuis. Geniet nog maar veel. Groetjes oma en opa
  2. Opa en oma Hermans:
    1 november 2018
    Je hebt weer heel veel leuke dingen gedaan. Ontzettend leuk dat je ons op de hoogte houdt met je mooie verhalen.