Vakantie met Rick en familie

12 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

12 oktober 2018.

Vandaag zou mijn vriendje Rick en zijn familie landen in Spanje. Rond 22 uur waren ze geland en verbleven ze in een hotel in Malaga.

13 oktober.

De volgende dag reden ze al optijd richting Chiclana. Om 14 uur zouden ze mij komen ophalen. Helaas was ik niet zo lekker, dus had ik het uitgesteld naar half 15. Ik was super blij om mijn vriendje na al de weken weer te zien. Zo fijn om hem weer een dikke knuffel te geven. We reden richting het hotel. Daar gingen we eerst rusten en daarna lekker zwemmen. Na het zwemmen even een lekkere warme douche en zijn we richting het restaurant gelopen. We gingen eten in hetzelfde lekkere restaurant waar ik de eerste avond met mijn ouders had gezeten. Ik was nog niet zo fit dus hield het bij een salade. Na het eten was ik zo moe dat ik eenmaal in bed meteen in slaap viel.

14 oktober.

Rond 10 uur zaten we aan het ontbijt. We gingen even met ze alle overleggen wat we die dag zouden gaan doen. Ik kwam met het idee om naar de dierentuin in Jerez te gaan. Dat vonden ze allemaal een leuk idee. Dus de auto in en weg. Tegen 12 uur waren we in de dierentuin. De dierentuin was nog best leuk. Ze hadden alles: vogels, zebra, olifanten, apen, giraffen, enz. Wel was de dierentuin een beetje klein, maar dat maakte verder niks uit. Rond 15 uur hadden we het wel gezien en reden we richting het centrum van Jerez. Daar gingen we ergens lunchen. Na het eten wilde we gaan shoppen, maar alles was dicht. Dus we gingen weer langzaam richting de auto, om terug te gaan naar huis. Thuis gingen we even rusten en rond 8 uur besloten we om in de straat ergens wat te gaan eten. Na het eten dook ik weer optijd mijn bed in omdat ik de volgende dag weer stage had.

15 oktober.

Vandaag begon ik als een gewone dag met stage lopen. Er was verder niks speciaals gebeurt. Toen ik klaar was met werken, werd het heel slecht weer. Dus Rick en ik gingen lekker tv kijken in onze kamer. In de avond hebben we thuis gegeten. Na het eten weer optijd naar bed, want de volgende dag zouden we naar Gibraltar gaan.

16 oktober.

Vandaag gingen we een dag naar Gibraltar. Rond half 12 kwamen we aan in Gibraltar en gingen we de auto parkeren. We liepen de parkeergarage uit en kwamen al gelijk in een winkel straat. In de straat zat een voetbal winkel. Daar hadden Rick en zijn broers alle drie een shirt van het team van Gibraltar gekocht. Super gaaf! Daarna liepen we verder richting de hoofdstraat. Eenmaal op de hoofdstraat gingen we op zoek naar het plein. Daar zouden namelijk busjes staan die je meenamen naar de top van de berg, om de apen te bekijken. Eenmaal op het plein aangekomen, gingen we eerst ergens wat eten en drinken. We aten lekkere nacho’s. Daarna liepen we richting een man die ons naar boven zou brengen. We stapte in en als eerst reed hij naar het uitkijkpunt van de berg. Vanaf daar kon je Marokko zien liggen. Hij vertelde over hoe het land is ontstaan, waar de scheiding van de zeeën liggen, hoe de apen hier zijn gekomen, enz. Erg interessant dus. Daarna bracht hij ons naar de grotten. We kregen daar 20 minuten de tijd om door de grotten heen te lopen. De grotten waren erg mooi, maar groot was het niet. Wel super gaaf om te zien! vervolgens reden we verder omhoog richting de apen. Daar kregen we ook 20 minuten de tijd. We hebben allemaal leuke foto’s gemaakt met de apen. Echt super leuk om te zien, dat die beestjes daar zo in het wild los lopen.  Na 20 minuten pikte hij ons weer op en reden we weer een stuk naar beneden. Aan de andere kant van de berg stopte hij ook even zodat we foto’s konden maken van de landingsbaan. Daarna reden we verder naar beneden en zette die ons af in de hoofdstraat. In de hoofdstraat gingen we nog wat winkelen en gingen nog ergens wat drinken. Ik had een lekkere mojito besteld. Toen het drankje op was, liepen we naar een restaurant die goed stond aangeschreven. Dat restaurant stond helemaal in het teken van de voetbalwedstrijd die die avond gehouden zou worden. Ook waren er heel veel supporters gezellig aan het indrinken voor de wedstrijd. Wij gingen lekker eten. Ik had super lekkere spare-ribs gegeten. Na het eten liepen we rustig richting het stadion. Want wij gingen namelijk ook naar de wetstrijd van Gibraltar. Het stadion was helemaal niet groot. Er paste 2000 man in. Tussen de supporters van Gibraltar zitten was wel heel gaaf. Uiteindelijk begonnen we ook helemaal mee te juichen. Echt heel gaaf. En ja hoor Gibraltar had ook nog een voor het eerst een thuis wedstrijd in 123 jaar gewonnen. Echt een overwinning. Iedereen was blij. Het was feest. Leek bijna alsof ze kampioen waren. Echt heel gaaf! Na de wedstrijd liepen we richting de auto en reden we terug naar Chiclana. Rond 1 uur lag ik in mijn bed.

17 oktober

Vandaag moest ik weer stage gaan lopen. Het was de vorige avond een beetje laat geworden, dus ik was wel erg moe in de ochtend. Maar uiteindelijk viel het wel mee. Ik had ook deze dag weer fijn gewerkt. Na stage ging ik even naar huis om wat spullen te pakken. Daarna reed ik samen met Michelle richting Rick. Zij lagen namelijk op het strand. We hebben heel even op het strand gelegen. Maar uiteindelijk werd het wel koud en hadden we zin in een ijsje. Dus Michelle, Rick en ik gingen samen een ijsje halen. Dat was wel erg gezellig. Na het eten gingen Rick en ik weer terug naar het hotel. Daar gingen we even uitrusten. In de avond hebben we op het strand wat gegeten. Dat was ook erg gezellig.

18 oktober

Vandaag wilden we eigenlijk naar Sevilla gaan. Maar het was zo slecht weer, dat we toch maar niet gingen. Dus ik kwam met het idee om naar Tarifa te gaan. Daar was het namelijk beter weer. Dus rond 12 uur waren we in Tarifa. We hebben bij het strand wat gedronken en rondgelopen. Daarna begon het met regenen. Dus rende we naar het restaurantje waar we wilde gaan eten. Daar hebben we tapas gegeten en iedereen vond het super lekker. Ik had een broodje met tonijn en een hamburger. Echt super lekker! Na het eten liepen we richting de auto, want toen hadden we het wel gezien. Marcel had mij en Rick afgezet bij de bioscoop, want we wilde graag naar de film ‘’A star is born’’. We dachten dat die in het Engels was, maar helaas was die toch in het Spaans. Op het begin had ik er wel moeite mee, maar uiteindelijk kon ik het volgen en zat ik helemaal in de film. Ik moest zelfs huilen van het stomme en verdrietige einde. Daarna werden we opgehaald en gingen we eten halen bij de Mac Donalds. Al met al hadden we er toch een leuk laatste dagje van gemaakt, ondanks de regen.

19 oktober

De volgende dag zouden ze weer terug vliegen naar Nederland. Ik moest helaas al vroeg naar stage. dus het afscheid was maar kort. Als eerste hadden we de spullen bij mij thuis afgezet en liet ik mijn appartement nog snel aan Rick zien. Daarna brachten ze mij naar stage. Daar nam ik afscheid van Rick. Het was maar een stom afscheid. Zo net voor stage, maar het kon niet anders. Toch kijk ik heel positief naar het bezoek. Ik vond het super fijn dat ze geweest waren, want ik heb hem wel erg gemist. Nu heb ik hem toch gezien en kan ik er weer 8 weken tegenaan.

1. Opa en oma Hermans:
    1 november 2018
    Eindelijk weer je vriendje gezien. Je hebt een leuke week met ze gehad. We zien je foto's graag als je terug bent.