Rondleiding stage

8 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Maandag 8 oktober,

Vandaag kwamen mijn ouders een kijkje nemen op mijn stage. Dit vertelde ik al eerder in mijn vorige verhaal. Maar nu ga ik er iets dieper op in. Pap en mam kwamen dus een kijkje nemen. Ik had mijn stagebegeleidster Helena gevraagd of ze een kijkje mochten nemen. Helena had het doorgegeven aan de kantoor. Ik zorgde dat ik er iets eerder was dan mijn ouders. Om 12 uur kwamen mijn ouders aan. Ze werden hartelijk ontvangen door Jesús. Mijn mannelijke stagebegeleider. Hij kwam daarna richting mij om mij en Helena te halen. Ook Helena stelde zich netjes voor aan mijn ouders. Als eerste gingen we een kijkje nemen in het lokaal waar ik de meeste tijd te vinden ben. Ik kwam binnen met mijn ouders en zei tegen de deelnemers ‘mi Padre y mi Madre’ (ook wel mijn vader en mijn moeder). Dat was voor hun meteen te begrijpen. Michelle zat ook in het klaslokaal en was de cliënten aan het begeleiden. Als eerste kwam Diego B naar ons toe om zich voor te stellen. Hij was erg enthousiast en wilde graag de naam van mijn ouders weten. Daarna liet die het bord zien, waar de dag op staat, de datum en het weer. Hij vertelde dat hij heel veel oude liedje kent en dat die dol is op liedjes raden. Hij vroeg ook meteen aan mama of zij een stukje wilde zingen zodat hij het liedje kon raden. Dus mama begon een liedje van the Beatles te zingen. Die wist hij meteen. Daarna moest ze nog een liedje zingen maar daar had hij wel wat moeite mee. Ondertussen kwam Diego C ook kennis maken met mijn ouders en vooral met papa. Hij liet met trots zijn spelden op zijn shirt zien. Dat was wel heel grappig om te zien. Toen werd Leo er ook bij geroepen. Leo maakte als eerste kennis met mijn moeder. Mijn moeder gaf hem drie zoenen om de wang, wat hij niet helemaal begreep. Omdat in Spanje geven ze elkaar 2 zoenen. Helena legde aan Leo uit dat dat Nederlands is. Dat begreep hij wel. Helena begon ondertussen te vertellen over de niveaus en wat we hier allemaal doen. Vervolgens  liepen we naar een andere klas. Daar vertelde ik ook dat dit mijn ouders zijn. Ook waren hier een paar deelnemers die graag kennis wilde maken. Lolly kwam als eerste naar mama toe. Ze begon van alles te vertellen, maar daar begrepen we toch niks van. Maria kwam ook even een handje geven. Maria spreek goed Engels en begon allemaal dingen te vragen aan pap en mam. Ze zei ook elke keer. ‘I see that you were classes, you can’t see without classes’. Ook vroeg ze: ‘what is your name?’ Waarop pap en mam reageerde door hun naam te zeggen. Dat vond Maria erg interessant. Daarna wilde Dany ook graag kennis maken met mijn ouders. Want Dany is namelijk mijn vriend, dus hij vond dat die dat even tegen mijn ouders moest vertellen. Pap vertelde dat hij fan is van Ajax. Waarop Dany antwoordde dat hij fan is van Madrid en ik volgens hem fan ben van Barcelona. Super grappig. Daarna liepen we verder naar een andere klas, waar iedereen rustig zat te werken. Leo wilde graag met ons meelopen, dus dat mocht die ook. Tijdens het lopen naar de anders klas wilde die graag mijn hand vast houden. Papa probeerde ook even zijn hand vast te houden, maar dat vond hij toch niet zo leuk. Alleen een vrouw mag zijn hand vasthouden, Haha.  Helena liet heel erg goed alles zien en sloeg niks over. Mijn ouders maakte kennis met bijna al het personeel, alle deelnemers, en zelfs de kok. Ik zag ook dat de deelnemers het ook erg leuk vonden om mijn ouders te zien. Ook Helena vertelde dat ze het leuk vond mijn ouders te ontmoeten en ze rond te leiden. Ze vond ook dat ik dapper was, omdat ik een hele grote stap heb gemaakt. Daarnaast is ze ook erg trots op ons, mij en Michelle. Dat vonden mijn ouders super fijn om te horen. Mijn ouders vertelde ook dat ze dadelijk met een gerust hart weer naar Nederland zouden vertrekken, omdat ze weten dat ik hele lieve en leuke mensen om me heen heb en dat ik ook echt op een goeie en vertrouwde plek zit.

1. Chantal Hermans:
    24 oktober 2018