Weekendje met pap en mam

5 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

5 oktober 2018,

Vandaag kwamen mijn ouders aan in Spanje. Als eerste ging ik gewoon naar stage. Om 14 uur waren ze geland en om 17 uur arriveerde ze in hun appartement. Daarna kwamen ze richting mij. Ik liet ze mijn kamer zien. Daarna waren we even het centrum ingelopen om ergens wat te gaan drinken. Ik liet ze het centrum zien. Daarna pakte we de auto en reden we richting de Lidl. We gingen namelijk even inkopen doen voor in ons appartement. Daarna waren we doorgereden naar het strand en gingen we eten in een heerlijk en leuk restaurantje aan zee. Met een prachtige zonondergang. Het was een gezellig avond waarin we veel hebben bijgepraat. Na het eten reden we terug naar het appartement en brachten we alle boodschappen naar binnen. Eenmaal de spullen binnen reden pap en mam weer terug naar hun hotel, de volgende dag gingen we er namelijk weer optijd uit.

6 oktober 2018,

10 uur in de ochtend stonden pap en mam weer voor mijn voordeur om samen met hun naar Cadiz te gaan. Eenmaal in Cadiz pakte we natuurlijk eerst een bakje koffie. Het personeel begreep alleen niet helemaal wat nou een latte macchiato is. Maar goed. We kregen uiteindelijk wel iets wat er op leek. Daarna waren we de kathedraal in geweest en hebben we de toren beklommen. Dat was ook erg leuk. Vervolgens gingen we richting een andere toren. Daar hadden we gereserveerd voor de show van half 4. In de tussen tijd hadden we een rondje door de markt gelopen, hebben we tinto de verano geproefd (zoete rode wijn) en lekker gegeten in een heerlijk tapas restaurantje.  Na het eten hadden we de show in Torre Tavira. Op deze toren stond een soort van licht buis, die een beeld zou maken over de hele stad. In de toren kan je op een grote schaal het beeld bekijken. Alles was ook super scherp. De mensen en de vliegende vogels zag heel scherp voorbij komen. Echt heel gaaf! Na de toren waren we naar het park gelopen, achterin in Cadiz. Het park was erg leuk. Ook hebben we een hele grote oude m boom gezien, die we honderden jaren oud is. Vervolgens hebben we nog wat rond gelopen door Cadiz en reden we rond 19 uur terug naar San Fernando. Daar lieten pap en mam hun hotel kamer zien. Nou ik zou wel willen dat ik daar in verbleef :) Daarna gingen we een restaurantje zoeken en na 1 uur zoeken hadden we uiteindelijk iets gevonden. Een restaurantje precies om de hoek van het hotel en het was ook nog eens een super lekker restaurantje. Alleen wel was alles Spaans.  Na het eten brachten pap en mam mij naar huis.

7 oktober 2018,

Vandaag werd ik weer om 10 uur opgehaald door pap en mam. We begonnen vandaag in het plaatsje Jerez de la Frontera. Daar zijn we de kathedraal, de Alcazar en een paleis in geweest. Ook was er een grote rommelmarkt, wat heel erg leuk was om er overheen te lopen. We waren ook nog door het centrum, maar hadden het uiteindelijk wel gezien. Voordat we de auto instapte, hadden we nog even in een barretje de lekkere sherry uit Jerez geproefd. Vervolgens reden we naar Arcos de la Frontera. Daar liepen we wat rond door het mooie centrum en hadden we ergens lekker wat gegeten. Ook daar hadden we het uiteindelijk gezien. Dus reden we richting Conil de la Frontera. Daar gingen we ook weer in een lekker tapas restaurantje wat eten. Helaas begon ik me niet zo lekker te voelen. Dus waren we maar weer optijd richting huis gegaan.

8 oktober 2018,

Vandaag werd ik heel ziek wakker. Ik had buikpijn en voelde me niet goed. Blijkbaar had ik een voedselvergiftiging.  Ik had besloten om daarom thuis te blijven. Wel ging ik heel even naar stage om pap en mam mijn stage te laten zien. Pap en mam vonden het erg leuk om te zien. Na de rondleiding reed ik met ze mee naar huis. Ik ben toen mijn bed ingekropen. Pap en mam gingen ondertussen naar Vejer de la Frontera. In de avond werd ik weer opgehaald. Ik voelde me toen al iets beter. We maakte eerst weer een wandeling door het centrum. Hadden nog even geshopt en zijn  daarna weer doorgereden naar het strand. We gingen daar ergens wat eten. Maar helaas voelde ik me nog steeds niet goed, Dus meer als een stuk pizza kreeg ik niet op.

Wel heb ik het echt ontzettend leuk, gezellig en fijn gehad met hun. Deed me weer goed om hun te zien. Tot over 2 maandjes!

1. M.A.J Hest:
    22 oktober 2018
    fijn dat je het fijn hebt gehad en je hebt hele mooie foto,s gemaakt. Nog 2 maandjes en je bent weer thuis. Maar eerst nog de week met Rick en het weekend met Ome Patrick en Ome Erik. Veel plezier groetjes Oma Marian
  2. Chantal Hermans:
    22 oktober 2018
    Ha Marly, we hebben het ontzettend leuk bij je gehad. We werden op je werk met open armen ontvangen door de cliënten en hun begeleiders. Papa en ik waren zeer onder de indruk. Je hebt een leuk appartement en we hebben hele leuke plaatsen bezocht. Zeker de moeite waard deze nogmaals te bezoeken.