Tuin werken

3 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

20181003_125457Woensdag 3 september,
Vandaag werd er aan mij gevraagt of ik voor even kon invallen op een andere groep. Dat vond ik natuurlijk super leuk om te doen. De begeleider nam mij mee uit het klaslokaal naar zijn klas. Hij legde mij uit dat hij even de heg moest gaan snoeien en daarom niet op zijn groep kon letten. Hij zei tegen zijn groep dat ik even kwam invallen. Dat vond ik wel een beetje spannend, omdat deze groep een hoger niveau heeft en meer tegen mij spaans zou gaan praten. Dat was ook zo, ze begonnen allemaal dingen tegen mij te zeggen. Maar begreep er helemaal niks van. Ik vertelde dat ik geen spaans kan, dus deed alles uitbeelden. De mensen waren druk bezig met werken in de tuin. Dus ik besloot om mee te helpen. Ik pakte een hark en ging de bladeren weg harken. Ik werd continu geholpen door de cliënten. Als ze iets tegen mij zegde ging ik het proberen te verstaan. Opzich vond ik dat ik het goed kon. Ik had meestal na een tijdje door waar ze over praatte. Uiteindelijk heb ik nog best lang op de groep gestaan. Maar we hebben met ze alle hard gewerkt. We hebben de planten netje neergezet en goed gepoest. Echt iets om trots op te zijn. Ook was ik trots oo mezelf dat ik toch probeerde hun te verstaan en begrijpen, terwijl het heel lastig is.