Whale Watch Tarifa

30 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Zondag 30 september,IMG_2091

Vandaag gingen we terug naar Tarifa. We zouden namelijk vandaag bij Tarifa een boottocht gaan doen die dolfijnen en walvissen gingen spotten. Rond 12:30 kwamen we aan in Tarifa. Als eerste gingen we natuurlijk alle winkeltjes af, want die zijn daar zo leuk en gaaf. Dus nadat we genoeg winkeltjes hadden gezien liepen we naar beneden richting het centrum. Daar zat dat hele lekker restaurantje waar ik en Michelle de vorige keer ook super lekker tapas hadden gegeten. Dus daar gingen we weer eten. Toen we klaar waren gingen we nog een beetje rond lopen door de stad. Uiteindelijk was het 3 uur en liepen we naar de instelling van de boottocht. Daar kregen we onze ticket en uitleg over de reis. Het klonk allemaal veel belovend. Na de uitleg moesten we nog 45 minuten wachten. Dus we gingen even ergen wat drinken. Na het drinken gingen we ons verzamelen en liepen we met de hele groep richting de boot. Eenmaal op de boot ging iedereen zitten en wachten op het sein dat we op mochten staan om naar de dolfijnen te gaan kijken. uiteindelijk waren we ver genoeg op zee en mochten we gaan lopen. Ik liep zo snel mogelijk naar de voorkant van de boot zodat ik foto's kon gaan maken. De hele tocht was echt zo gaaf. We hebben 3 soorten dolfijnen gezien en een soort walvis. We hebben de gewone dolfijn gezien, de gestreepte dolfijn en de tuimelaar. Ook hebben we dus de griendwalvis gezien. Zo onwijs gaaf. Soms zwommen de dolfijnen ook onder de boot door en had je het idee dat je erbij kon gaan zwemmen. Echt heel gaaf. De tocht duurde 2 uur. Gelukkig had ik een reis pilletje ingenomen, anders had ik het waarschijnlijk niet volgehouden. Maar alles was goed gekomen. We hadden naderhand nog gegeten in een sushi tent en hebben toen weer de bus terug naar huis gepakt. Echt een dag om niet te vergeten. IMG_1973IMG_2148

1. M.A.J Hest:
    4 oktober 2018
    mooie foto,s lijkt mij een hele ervaring om deze kolossale beesten te zien zwemmen.