Cake bakken

26 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

26 september 2018,

Vandaag starten ik al gewoonlijk in mijn eigen klasje. We gingen als eerste de dag bespreken en daarna ging iedereen aan het werk. Toen iedereen heel half uurtje hard had gewerkt was het inmiddels tijd om te gaan ontbijten. Ik hielp met het ontbijt serveren en opruimen. Na het ontbijt mocht ik zelf gaan ontbijten. Toen al het personeel gegeten had, was het weer tijd om terug te gaan naar de klas. Maar al snel werd ik aan eht werk gezet. Ik moest met een klas mee gaan om een wandeling te maken. Maar het was veel te warm buiten. Dus ik kreeg de sleutel van de gym zaal. Daar begonnen we met rondjes lopen. Als eerste zag het er best stom uit. Maar toen besloot ik om er een kleine hindernis baan van te maken. Dus ik zetten een soort klimtoestel op de weg en daar moesten ze verplicht overeen gaan lopen. Dat maakte het ook meteen een stuk leuker. Zelf deed ik natuurlijk ook mee. Ik probeerde iedereen aan te moedigen, maar in het Spaans is dat nog best lastig. Na 13 minuten mochten ze ophouden met lopen en liepen we gezamenlijk weer terug naar het lokaal. Ik ging terug naar mijn eigen lokaal. Ik zat net een minuut en werd al meteen weer op geroepen om mee te gaan helpen met het bakken van een cake. Dus ik liep samen met Michelle naar de keuken om daar een andere klas te gaan helpen. De begeleiding die er bij was gebruikte geen recept. Alles deden ze maar op gevoel. Iedereen werd aan het werk gezet. Eerst werden de eieren in een bak gedaan. Daarna werd er de suiker, bloem, melk en olie aan toe gevoegd. iedereen mocht om te buurt iets er in doen of mixen. Ik kreeg ook uiteindelijk te taak om een keer te mixen :) Ondertussen waren ze ook bezig met de citroen de schrapen en persen.  Alles werd vervolgens bij elkaar gegooid en in een bakschaal gegoten. Toen was het klaar. Iedereen ging zijn handen wassen en terug naar het lokaal.

De volgende dag hadden we tijdens het ontbijt de cake gegeten, en ja hij was best lekker!

FB_IMG_1538049754083