Ouderen centrum

28 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

29 september 2018,

Vandaag gingen we met onze groep weer een dagje weg. We gingen namelijk naar een ouderen centrum in Chiclana. Daar gingen we naar toen, omdat we denken dat dit waarschijnlijk ooit hun nieuwe woonplaats zal worden. Als eerste begonnen we de dag met ontbijten bij de dagbesteding. Na het ontbijt, stapte we de auto in en reden we richting het centrum. Toen we daar aankwamen werden we hartelijk verwelkomt door de vrouw die het heeft geregeld. We liepen met haar door de instelling naar de tuin. Daar kregen de cliënten die nog niet had ontbeten hun ontbijt. Na dat hun hadden gegeten liepen we door naar een soort knutsel lokaal. Iedereen werd aan een tafel gezet. Er werden kleurplaten met letters en herfstblaadje uitgedeeld. Die zouden we dan vervolgens moeten inkleuren, uitknippen en op plakken op een poster. De letters zouden de naam van de instelling maken en de herfstblaadjes staan dan in het teken van de herfst. Een leuk idee. Maar helaas hadden we weinig tijd en moesten wij iedereen gaan helpen met kleuren en knippen. Anders hadden we het waarschijnlijk vanavond nog niet af gehad. Maar gelukkig was het optijd af gekomen en want iedereen had hard gewerkt. Iedereen was ook super trots op het resultaat. Voor dat we de bus terug in stapte maakte we nog een foto van de groep met onze mooie posters. We stapte de bus terug in en reden terug naar de instelling. Daar schoven we meteen aan bij de lunch. Na de lunch gingen we nog even bijkomen in het lokaal en een uur later was het al weer tijd om naar huis te gaan. Al met al weer een leuke, creatieve dag gehad.

IMG-20180928-WA0018