Kennismaking

3 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Vandaag 3 september zouden we op bezoek gaan bij ons stage adres. We werden opgehaald door Michelle die met ons samen naar het adres zou gaan. Daar werden we als eerste voorgesteld aan Jesús (onze begeleider) en Juan (de directeur). Die waren ontzettend blij met ons en waren erg enthousiast. Daarna werd een andere stagebegeleidster erbij geroepen die ons het meeste gaat begeleiden. Haar naam was Elena en zij spreekt ook goed Engels. Van Elena kregen we een rondleiding op het terrein. Helaas moest ze weer naar een volgende afspraak dus haar taak werd even overgenomen door Qino. Qino is ook een hele aardig man die super veel verstand heeft van planten. Op onze dagbesteding heb je verschillende afdelingen. Je hebt 3 klassen, die zijn vooral geschikt voor lager niveau. Daar doen ze vooral tekenen, knutselen, rekenen, schrijven, enz. Dan heb een klas voor mensen die graag knutselen. Daar maken ze potten, beelden en doen ze keramieken.  Je hebt een klas die doen in de tuin werken, daar leren ze hoe ze een zaadje in de grond moeten steken, water moeten geven en hoe ze het verder moeten onderhouden. Ook heb je een groep die hout doen bewerken. Al met al iets wat echt bij mij past. Het is zo’n leuke instelling waar iedereen met liefde komt en gaat. Iedereen is zo warm en ik kreeg al meteen een goed gevoel over de komende tijd dat ik hier ga stage lopen. Ik heb er al helemaal zin in!