Weekend verhaal

1 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Vrijdag 31 aug.
Vandaag zou een hele leuke dag worden. We wilde er vandaag een relax dagje van maken. Daarom lagen we tot een uur of 13 nog in ons bed. In de middag gingen we met ze vieren naar het strand. Daar genoten we van het lekkere weer, de zee en strand. Rond 17 uur gingen we even iets kleins eten. Want later op de avond zouden we weer gaan eten. Na het hapje eten pakte we de bus terug naar huis. Eenmaal thuis gingen ons langzaam klaar maken en koken. We zouden namelijk in de avond met een hele grote groep op stap gaan. Na het eten liepen we met twee andere meiden van benenden naar een andere groep waar we zouden gaan indrinken. Rond 01:00 waren we wel klaar met indrinken en moesten we nog naar het strand rijden. Daar zouden leuke kroegen zijn waar we konden gaan dansen. In de kroeg waren echt super leuke mensen. De spaanse mensen zijn ook erg gezellig en willen heel graag met iedereen dansen. Maar dan wel met de heupen swingen. Als je eenmaal besloot om met iemand te gaan dansen dan kwam je er niet meer vanaf. :) Er werden zelfs vrienden bij betrokken om dan met jou te dansen. Dus je moet je maar voorstellen dat ik niet heb stil gestaan die avond. Het was in ieder geval zo gezellig en zo leuk. Om 6:30 besloten we maar eens om de kroeg uit te gaan en de taxi te pakken naar huis. Rond half 8 lag ik eindelijk in bed. We waren helemaal kappot en moe, dus we besloten ook maar om de volgende dag niet veel te gaan doen.
Dus ja zaterdag 1 september hebben we niet veel gedaan. Als eerste sliepen we tot 14 uur. Daarna gingen we op ons gemak eten en omkleden. We waren ook even met ze alle nog naar het strand gegaan. Michelle was namelijk de volgende dag jarig en we vonden het leuk om ergens wat te gaan eten zodat we haar verjaardag alvast konden vieren. Na het eten liepen we naar een coctailbar waar uiteindelijk de andere meiden naar toe kwamen. Samen met twee andere jongens die zich graag wilde voorstellen aan ons. Ook dit was weer super gezellig. Maar ik moet toegeven dat de mojito in Spanje vele malen lekkerder is als in Nederland.
Dan zondag 2 sep.
Vandaag zouden we eigenlijk naar het waterpark gaan voor de verjaardag van michelle. Maar dat ging niet door vanwege dat we te laat uit bed waren en het anders een hele korte dag zou worden in het waterpark. Dus we besloten om naar Cádiz te gaan. Dat is een grote stad hier vlak bij. Half uurtje met de bus. In Cádiz gingen we als eerste de kathedraal binnen. In de kathedraal was een museum van stukken uit de kerk. En andere mooie beelden en schilderijen. Toen gingen we een van de torens van de kathedraal beklimmen. Boven was een prachtig uit zich over heel Cádiz. Het strand, de haven, het pleintje, de gebouwen, het was allemaal te zien. Echt de moeite waard. Toen we de kathedraal uit liepen kwamen we er eigenlijk achter dat het zondag was en daarom ook heel veel winkels dicht waren. Maar dat zou de dag niet verpesten. We gingen gewoon gezellig rond lopen en de winkels die open waren, daar gingen we even naar binnen. Uiteindelijk liepen we terug richting de bushalte en kwamen we onderweg een leuk friet kraampje tegen. En ja hoor ze hadden daar frikandellen en kroketten. We waren zo blij en moesten wat eten. Die snacks zijn namelijk niet zo bekent hier in Spanje. Toen onze frikandel en kroket op was pakte we de bus terug naar huis. Onderweg wilde we ergens gaan eten maar helaas was de alles dicht. Gelukkig hadden we nog eten in huis en konden we daar we iets van maken.
Eigenlijk hebben we al met al een leuk en gezellig eerste weekend gehad. Nu op naar maandag.