Tarifa

15 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

15 September,

Vandaag vertrokken ik en Michelle rond half 11. Wij liepen naar de bushalte. Daar zouden we de bus pakken die naar Tarifa zou gaan. Tarifa is een stadje die op het laagste punt van Spanje ligt. Tarifa is een Marokkaanse stad, ze noemen het ook wel een kopie van de plaats Tanger in Marokko. Tarifa staat ook heel erg bekent om de harde wind die daar waait. Je kan daar namelijk ook heel goed windsurfen, vliegeren, enz. Daarnaast staat Tarifa ook bekent om het spotten van walvissen, dolfijnen en orka's. Helaas was er geen plek meer op de boot en zouden we daar een andere dag terug komen om als nog zo'n tocht te gaan doen. In Tarifa hebben we veel rondgelopen en gezien. Tarifa is een kleurrijke verzameling van hippe kledingwinkels, leuke boetiekjes, surfshops en trendy cafés en bars. Daarnaast begonnen we uiteraard met goed shoppen. De winkeltjes daar hadden ook een Marokkaanse stijl. Dat trok ons ook erg aan. Ook hebben we over de scheidingsmuur van Tarifa gelopen. Wel  vond ik de muur een beetje tegen vallen. De we besloten om er niet te lang op de blijven. Toen we eraf waren gingen we opzoek om ergens wat te gaan eten. We kwamen onderweg een restaurantje tegen waar we super lekkere tapas hadden gegeten. Ik ad een typische Spaanse koude tomaten soep, een typische Spaans omelet en een broodje met tonijn. Na het eten gingen we het kasteel in van Tarifa. Het kasteel was ook leuk om te zien. Daarna waren we even naar het strand gelopen. Daar namen we even een frisse duik in de zee. Dat was wel even fijn. Een uurtje later pakte we onze spullen en liepen weer het centrum in. Onderweg kwamen we nog andere super leuke winkeltjes tegen. Ook hadden we even lekker ijsje gegeten. We waren ook even de kerk in gelopen. In de kerk was net een dopping bezig. Daarna gingen we op zoek naar een lekker restaurantje om te eten. We aten allebei spaghetti. Na het eten liepen we langzaam richting de bushalte, om de bus te pakken terug naar huis.

Het was een super leuk dagje en veel gezien. Tarifa is echt een aanrader!

Voor meer informatie over Tarifa, heb ik deze site voor je:

1. M.A.J Hest:
    21 september 2018
    Dus je bent gepromoveerd tot lerares Je wordt nog alround.maar je hebt het prima naar je zin dat zie ik wel. Fijn . En het stadje wat je bezocht hebt lijkt mij ook heel erg mooi. Ik denk dat je straks heel veel op vakantie naar Spanje zult gaan groetjes